بیت کوین در هفته گذشته پس از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به تبلور از توییتر اعلام کرد که "خود یک طرفدار" کریستوگرام نیست، "ارزش آن بسیار ناپایدار است و بر اساس هوای نازک است"

بحث و نتیجه گیری به طور عمده به توجه جهانی توجه و این واقعیت است که بیت کوین در حال حاضر به اندازه کافی مهم است برای یکی از قدرتمند ترین مردان در جهان برای بیانیه عمومی در مورد آن. به نظر میرسد بازارهای رمزنگاری آن را خاموش کرده و به بی تفاوتی نسبی خود نشان میدهند که آنها چیزهای بزرگتری برای نگران بودن دارند.

یک مکالمه بالقوه که عمدتا نادیده گرفته شده است، این است که چگونه بیت کوین آسیب پذیر به اندازه دولت ایالات متحده است. حالا که بیت کوین توجه Trump را داشته باشد، آیا اظهار نظرهای آتش زا بیشتر می شود؟ آیا او آن را "ایده بد" می داند که نیاز به "برخورد با آن دارد؟" که از شخصیت نمی شود.

 

واکنش زانو به احتمال ممنوعیت بیت کوین "آره، فقط آن را امتحان کنید". بسیاری معتقدند که ممنوعیت غیرقانونی است. اکثر اصرار دارند که، حتی اگر تصویب شود، تاثیری نخواهد داشت.

 

این مفروضات جسورانه هستند و عمدتا بدون قید و شرط هستند و مستحق نگاه دقیق تر به آن هستند، چرا که آنها را در مورد آنچه که بیت کوین است مخفی می کند و تا چه اندازه تاثیر بزرگترین اقتصاد جهان را می گیرد.

 

در اصل، Trump می تواند بیت کوین را ممنوع کند. اگر موفق شد، ممنوعیت می تواند تاثیر مهمی بر ارزش تکنولوژی داشته باشد. اما او نمی خواهد.

 

(لطفا توجه داشته باشید که من یک وکیل نیستم و هیچ تفسیری وجود ندارد. من همچنین مقدار کمی از بیتکوین را بدون هیچ گونه موقعیت کوتاه نگه میدارم و بنابراین علاقه ای به انتشار FUD ندارم. اما سرمایه گذاران از هر نوع باید از خطرات و خطر واقعی در کسانی که ما حتی فکر نمی کنم در مورد لرزش.)

 

کد سخنرانی نیست

اولا بیایید نگاهی به نحوه انجام این کارها داشته باشیم. بسیاری ادعا می کنند که ممنوعیت استفاده از کد بیت کوین ممنوعیت آزادی های مدنی است. کد است سخنرانی، استدلال می رود، و به عنوان مانند توسط اولین اصلاحیه محافظت می شود.

 

این به نظر می رسد تقریبا روشن نیست. بر خلاف نظر مردمی، هیچگونه بیانیه رسمی در حمایت از این ادعا وجود ندارد - پرونده برنشتاین که اغلب ذکر شده است، که در آن یک قاضی ادعا کرد که دولت نمی تواند انتشار کد را متوقف کند، توسط درخواست ها متوقف شد و در نهایت بدون یک مقام رسمی رد شد حاکم

 

در حالی که کد ممکن است برخی از عناصر از گفتار، که در آن می توان آن را برای بیان و ارتباط استفاده می شود، کد نیز بسیار متفاوت است. بر خلاف سخنرانی، اقدامات را اجرا می کند که می تواند (و اغلب) توسط قانون تنظیم می شود، با اجرای رسمی.

 

همچنین، نوشتن کد به عنوان یک فرم بیان در خود به عنوان بی ضرر است به عنوان سخن گفتن ذهن خود. اما کاربران بیت کوین کد را نمی نویسند، آنها آن را اجرا می کنند. آنها اقداماتی را انجام می دهند که می توانند به طور نظری غیرقانونی اعلام شوند. با توجه به شفافیت عمومی Blockchain، این امر برای اجرای غیرممکن است.

 

با توجه به اندازه و دسترسی بازار ایالات متحده، عدم وجود آن از اکوسیستم بیتکوین احساس خواهد شد، و نه فقط در قیمت. تغییر پذیری می تواند مطرح شود - خطر پذیرش یک بیت کوین که چند هفتگی پیش از آن در یک کیف پول بر پایه ی ایالات متحده بود می تواند منجر به ظهور بازارهای موازی برای سکه های قابل تایید شود. و خطر هلاکت ارسال یک پرداخت به شخص یا سازمان مبتنی بر ایالات متحده می تواند معاملات را به وسایل نقلیه گران تر و حتی قابل ردیابی ترغیب کند.

 

اندازه و ممکن است

اگر Trump متقاعد شود که پس از پیاده سازی پروتکل بیت کوین، بی فایده می شود، هنوز می تواند تصمیم بگیرد تا کسب و کارهای کریپتوکوال را کاهش دهد. در حالی که سخت است که شرکت های مستقل را از دستکاری دارایی های غیرقانونی متوقف سازیم، تحمیل ضعف الزامات مالی و قانونی می تواند این پروژه ها را غیرقابل تحمل سازد.

 

و همانگونه که ما دیدیم که رفتار ایالات متحده با تحریم های ایران - تهدید تلافی جویانه علیه هر شرکت، صرف نظر از صلاحیت آن، که ممنوعیت تجارت را نقض می کرد، دیده می شد، ممکن است موضع تهاجمی از سوی صادر کننده ارز ذخیره جهان می تواند کشورهای مستقل دیگری را مجبور به سرنگونی کند.

 

به عبارت دیگر، در مواجهه با سرکوب ایالات متحده، بیت کوین ناپدید نخواهد شد - کد و عملیات آن ناکافی هستند و مزایای تکنولوژی همیشه تقاضای آن را تقلیل می دهد اما توان بالقوه آن را می توان محدود کرد.

 

با این حال، این سناریوی بی نظیر، یکی از جزئیات مهم را نادیده می گیرد: ممنوعیت بیت کوین در علاقه Trump نیست.

بازی به پایه

این مبارزه عظیم نیست که ممنوعیت بیت کوین در دادگاه ها در همه سطوح که او را متوقف می کند - از آن جلوگیری نکرده است. بیشتر اوقات نگرانی او از بی توجهی بخش قابل توجهی از حوزه انتخابیه اش است.

 

به غیر از اختلاف نظر بیشترین رئیس جمهور ضد سرمایه گذاری در حافظه اخیر که تلاش برای خنثی کردن یکی از فن آوری های ضد استقرار این قرن را داشت، یکی از معیارهای انتخابی او، بازگرداندن مقررات مالی و تشویق نوآوری بود. تضعیف تصویر شخصی خود به عنوان یک اختلال و یک بنیانگذار بازار آزاد می تواند به اعتماد رای دهندگان آسیب برساند و او را در نظرسنجی ها آسیب برساند.

 

علاوه بر این، بعضی از کشورهای مهم Trump، زمان و تلاش زیادی را در موقعیت خود به عنوان حوزه های قضایی رمزنگاری صرف کرده اند. حتی تیم اصلی Trump نیز تبدیل به آن شده است: مکی Mulvaney، رئیس ستاد عملیاتی او، پشتیبان اولیه ی رمزنگاری بود.

 

در حالی که می توان گفت که تثبیت بیت کوین یک قدم برای محافظت از دلار نسبت به تجاوز به قدرت فدرال است (اگرچه به نظر می رسد که دولت Libra را به عنوان یک تهدید بزرگ تر مشاهده می کند)، سابقه تلاش برای متوقف کردن یک غیره خاص استفاده خشونت آمیز از کد، بسیاری از شرکت ها را از نظر مالی و ناخوشایند از بین می برد.

 

و بیشتر "وال استریت"، موسسات مالی سنتی که Trump به نظر می رسد می خواهد از طریق سیاست های مالی و اقتصادی خود را پرورش دهد علاقه ای به بیت کوین از طریق توسعه عملیات رمزنگاری یا ترجیحات سرمایه گذاری مشتریان نهادی دارد.

 

همچنین از طریق تشنجهای بیتکوین قابل تشخیص است.

 

در حالی که تصمیمات Trump همیشه به نظر نمی رسد بر اساس دلیل، ما باید قبول کنیم که او یک سیاستمدار سختگیر است و بعید است که راه را طی کند که بتواند رای و اهداکنندگان را از دست بدهد.

 

صعود

مهمترین خروج از خروج ترامپ این است که اهمیت بیت کوین اکنون به سطح ریاست جمهوری رسیده است. در حالی که این ممکن است خطر بروز منفی را افزایش دهد، همچنین پتانسیل را برجسته می کند و تاکید می کند که تا چه حد این مفهوم به وجود آمده است: یک ایده ناخوشایند و پیچیده ای که توسط یک گروه از برنامه نویسان توسعه یافته است، بیتکوین اکنون یک پدیده جهانی است که نه تنها پشتیبانی از سرمایه گذاران و شرکت ها از همه انواع، بلکه توجه رهبران جهان.

 

در موارد بسیار نامطلوب که Trump تصمیم می گیرد پس از بیت کوین، یا در سطح پروتکل و یا در لایه سرویس، او قطعا به vociferously در دادگاه به چالش کشیده شود. جلسات دادرسی می تواند نااطمینی ناخوشایند را ایجاد کند، اما در عین حال آنها حتی بیشتر در مسیر وضوح نظارتی فشار می آورند و تصمیمات مربوط به محدودیت های قدرت فدرال، آزادی ذاتی در کد و حتی رسمیت شناختن پتانسیل cryptocurrency بر توسعه فناوری در تمامی سطوح تأثیر خواهد گذاشت.

 

من پیشتر گفتم یکی از قویترین درخواستهای بیت کوین برای سرمایه گذاران، خطری نامتقارن است: احتمال این که به صفر برسد (و تاثیری که بر روی نمونه کارها دارد) کمتر از احتمال این است که قیمت آن 10 برابر شود.

 

در اینجا نوع دیگری از خطر نامتقارن وجود دارد. احتمال اینکه Trump سعی در ممنوعیت بیت کوین را نداشته باشد، صفر نیست، اما این به میزان قابل توجهی کمتر از نفع اکوسیستم سطح بالاتری از گفتگو است. اگرچه جاده ممکن است ناگهانی باشد، زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد یک فروشگاه غیرمتمرکز ارزشمند طراحی شده برای از بین بردن قدرت مالی تأسیس شده، سخت است که انصراف دهیم که ستیزه جویان تغییر کرده است.