ارز دیجیتال به شما اجازه می دهد که کالاها و خدمات را خریداری کنید یا آنها را برای سود تجاری بازاریابی کنید. در مورد چگونگی رمزنگاری ارز، چگونگی خرید آن و نحوه محافظت از خودتان بیشتر بدانید. مانند هر ارز، پول نقد را می توان برای خرید کالاها و خدمات مورد استفاده قرار داد. اما بر خلاف سایر ارزها، رمزنگاری ارزها دیجیتال هستند و رمزنگاری را برای ارائه معاملات مطمئن آنلاین ارائه می دهند.

در حالی که معاملات اوراق بهادار را می توان برای خرید وسایل مورد استفاده قرار داد، بیشتر علاقه به این ارزهای غیرمجاز این است که آنها را برای سود تجاری بازاریابی کنند، در حالی که گمانه زنی ها قیمت ها را به سمت چپ هدایت می کنند.


خب حالا ارز رمزنگاری یا همان ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک نوع پرداخت است که می تواند به صورت آنلاین برای کالاها و خدمات رد و بدل شود. بسیاری از شرکت ها ارزهای خود را صادر کرده اند، که اغلب آنها به نام توکن(Token) است و می توان آنها را به طور خاص برای محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد، معامله کرد. از آنها بعنوان  توکن بازی یا چیپ های کازینو می توان مثال زد. برای دسترسی به کالا یا خدمات، شما باید ارز واقعی را برای ارز دیجیتال مبادله کنید.

ارز دیجیتال با استفاده از تکنولوژی به نام blockchain کار می کند. Blockchain یک تکنولوژی غیر متمرکز در میان بسیاری از رایانه ها است که معاملات را مدیریت و ثبت می کند. بخشی از تقاضای این تکنولوژی امنیت آن است.


چه تعداد ارز دیجیتال داریم؟ قیمت/ ارزش آنها چقدر است؟

به گفته CoinMarketCap.com، یک وب سایت تحقیق بازار، بیش از 2200 ارز دیجیتال گوناگون مختلف به صورت عمومی صورت می گیرد. و بورس اوراق بهادار همچنان به گسترش، جمع آوری پول از طریق ارائه سکه های اولیه، و یا ICOs می پردازد. ارزش کل اوراق قرضه در تاریخ 6 ژوئن 2019 حدود 246 میلیارد دلار بود، طبق گفته CoinMarketCap، و ارزش کلی همه بیتکوین ها، محبوب ترین ارز دیجیتال، در حدود 136 میلیارد دلار بود.


امنیت ارز دیجیتال؟

به نظر می رسد ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک می باشند و هکرها نمی توانند آنها را سرقت کنند. به همین دلیل برای استخراج آنها یا به اصطلاح ماینینگ (Mining) آنها از سخت افزارهای قدرتمند مخصوص این کار استفاده کرد که به آنها ماینر (Minier) گفته می شود. باید گفت ارز دیجیتال بر پایه فناوری بلاک چین (Blockchain) ساخته شده است که نقش پایگاه داده را برای رمزنگاری این رمزارزها ایفا می کند. البته لازم به ذکر است که استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده رایگان نیست و استخراج کنندگان (Miners) ارز دیجیتال لازم است مبلغی را مبلغی را در پلتفرم مربوطه به عنوان وثیقه قرار دهند. این مبلغ جهت حفاظت و حراست از شبکه می باشد و امنیت کاربران را حفظ می کند. در صورتی امکان دریافت این پول وجود دارد که فعالیت شما در شبکه به نفع کاربران باشد.